Operatorzy o CSR

MiŚOT-y zawsze byli społecznie odpowiedzialni, bo działają lokalnie i znają potrzeby najbliższego otoczenia. 12 marca operatorzy rozpoczęli prace nad weryfikacją ustalonych kilka lat temu kierunków swojej aktywności CSR- owej.

W 2017 roku przedstawiciele firm współpracujących ze Stowarzyszeniem e-Południe opracowali „Kodeks Społecznej Odpowiedzialności Biznesu dla przemysłu telekomunikacyjnego”. Na jego podstawie określono również filary działań CSR (ang. Corporate Social Responsibility – CSR), które przez kilka lat stanowiły wytyczne dla małych i średnich operatorów.

Z początkiem tego roku Stowarzyszenie e-Południe postanowiło zaktualizować te założenia.

Od trzech lat organizujemy konkurs TeleOdpowiedzialny Roku. Analizujemy aplikacje uczestników, podziwiamy ich interesujące inicjatywy lokalne. Widzimy, jakie są trendy w branży. W związku z tym zaprosiliśmy przedstawicieli MiŚOT-ów do prac nad wyznaczeniem filarów CSR na najbliższe lata – mówi Sebastian Kachel, członek zarządu Stowarzyszenia e-Południe.

Do projektu zaproszono również specjalistów CSR – pracowników naukowych Akademii WSB z Dąbrowy Górniczej. Z ich udziałem oraz aktywistów stowarzyszenia 12 marca rozpoczęła się weryfikacja filarów działań CSR. Spotkanie było okazją do podsumowania dotychczasowych edycji konkursu TeleOdpowiedzialny Roku. Szczególnie cenne były głosy operatorów i prezentacja realizowanych projektów.

Kolejny etap prac z udziałem przedstawicieli branży ruszy już w kwietniu. Zarząd Stowarzyszenia e-Południe zapowiada również, że w drugiej połowie roku planowane są warsztaty CSR dla MiŚOT-ów, na których będzie można poznać dobre praktyki w branży, zwiększyć wiedzę na temat społecznej odpowiedzialności, jak również przygotować się do złożenia aplikacji w kolejnej edycji konkursu TeleOdpowiedzialny Roku.