Joanna Macek-Czuszek, prezeska zarządu ART-COM Sp. z o. o. z Jaworzna, liderka Projektu Konsolidacja i zwolenniczka utworzenia Centrum Usług Wspólnych w Grupie MiŚOT.
Tematy poruszane w rozmowie:
- podejścia do ludzi, zarówno w pracy jak i w życiu osobistym
- obalamy stereotypy na temat kobiet w “męskiej branży”
- co obecnie ważne dla MiŚOTów, z czym się obecnie mierzą w branży telco, jakie mają potrzeby i możliwości.
- jak budować zgrany zespół na różnorodności
- konsolidacja i łączenie operatorów
- rola szefowej w firmie, chwalenie pracowników, konsekwencje z błędów popełnianych przez pracowników
- pomaganie lokalnym społecznościom
- trudnościach w podążaniu własną drogą
- zdrowy egoizm
- pandemia, wojna, zawirowania i zmiany na rynku, antykruchość
- marzeniach
- podatkach
- rozwój i wyciąganie wniosków
- …zaczęło się w łazience
MiŚOTy są dobrym przykładem firm, które skupiają się na ludzkim podejściu do pracy. Opierają swoją działalność na wartościach, takich jak uczciwość i szacunek dla klientów. W przeciwieństwie do dużych operatorów, których głównym celem jest zysk i rozpatrywanie sukcesu osiągniętego przez firmę tylko w kontekście słupków. Lokalnym firmom zależy bardzo na jakości świadczonych usług i pozytywnych relacjach z klientami, angażują się w życie lokalnych społeczności, pomagając rozwiązywać ich problemy. Są dla klienta rozpoznawalni z twarzy, imienia i nazwiska.
Patrzymy wilkiem na sąsiada zza miedzy, a trzeba rozpocząć współpracę. Mamy do czynienia z wieloma firmami, które chcą się dogadać i zrobić coś razem. Można być pełnym podziwu dla dokonań firmy “sąsiada” i czerpać garściami z tych doświadczeń. – Joanna Macek-Czuszek
Ludzie nad procedurami i procesami – filar Agile, wykorzystany w praktyce w budowaniu zespołu. Dając wolną rękę, szacunek drugiemu człowieku, chcemy traktować ludzi tak jak chcielibyśmy sami byli być traktowani. Rozmowa o budowaniu zaufania w zespole i fundamentach tworzenie efektywnych zespołów.
Skąd czerpać siłę do działania?
Czerpanie siły z towarzystwa ludzi, którzy mają podobne standardy, wartości, akceptacja ludzi takimi jakimi są. Dążenie do stanu otaczania się ludźmi, którzy spełniają oczekiwania. Docenianie ludzi, którzy stanęli na życiowej drodze, którzy zmienili kierunek tej drogi albo byli na niej. Ludzi, którzy przewartościowali podejście do pracy, życia.
Dajmy przestrzeń do wypowiedzi każdemu, pamiętać że wylewanie frustracji nie zmieni naszego świata. Nie marnujmy zasobów na podejście “nie uda się”. Zacznijmy pracować nad tym by zmieniać to co możemy. Miejmy ambitne plany, zaangażujmy się w zmiany i doceńmy tych, którym się chce pracować.
Trzeba kochać to co się robi, to pozwala na znalezienie balansu w pracy. Warto postawić na tworzenie miejsca pracy i budowanie relacji z ludźmi, żeby połączyć pracę i czas wolny, robiąc to w gronie zaufanych osób.
Pozostali
36% rynku, opisane w raporcie UKE jako pozostali – przysłowiowy Kowalski powinien wiedzieć, że lokalny operator znający potrzeby klienta zajmuje ponad ⅓ rynku. Wiedzieć, że MiŚOT jest blisko potrzeb ludzie. Mali operatorzy mają ten spryt, który pozwala na kreatywne rozwiązywanie problemów lokalnych społeczności, wiedzą jak im uprzyjemnić życie, prowadząc działania CSR (odpowiedzialności społecznej), często nawet nie zdają sobie z tego sprawy. Nie wykorzystujemy tego jednak w sposób marketingowy, powinniśmy nad tym popracować tworząc portal publikujący Mapę Dobra lokalnych operatorów. Mali Operatorzy zostawiają podatki w gminach – wyzwaniem jest żeby uświadomić Klienta, że abonament miesięczny finansuje lokalne inicjatywy, samorządność i wspiera rozwój miejscowości.
Zapraszamy też na inne podcasty z akademia.misot.pl i do cyklu szkoleń, o których rozmawia Magda z Joanną na sklep.misot.pl
- Poprawianie strony i marketingu w odcinku z Adą Wardzałą: Jak pozyskać klientów firmy, kiedy nie masz milionów na reklamę?
- O wprowadzaniu zmiany i konsolidacji odcinek z Piotrem Pytlem: MiŚOT Akademia Zaprasza Na Szkolenia „Przygotuj firmę na zmianę”
- O kochaniu tego co się robi, na przykładzie sprzedaży, odcinek z Marcinem Oroczem:MiŚOT Akademia zaprasza na szkolenie dla Handlowców
Słowniczek:
MiŚOT – Mały i Średni Operator Telekomunikacyjny
DuPOT – Duży Popularny Operator Telekomunikacyjny
ISP – Internet Service Provider, Dostawca Usług Internetowych
CUW – Centrum Usług Wspólnych (część Centrów Kompetencyjnych w Grupie MiŚOT)