Jak poprawnie skonfigurować wizytówkę Google?

Profil Firmy w Google (dawniej znany jako Google Moja Firma) – to darmowe rozwiązanie od Google, które umożliwia tworzenie i zarządzanie wizytówką Google w prosty sposób.

Wizytówka Google jest jednym z najbardziej efektywnych narzędzi, z których marketerzy mogą korzystać podczas pracy z lokalnymi firmami. Bez Profilu Firmy w Google nasi potencjalni klienci mogą mieć problem ze znalezieniem firmy, jeśli chcą „załatwić sprawę” fizycznie na miejscu.

Czy warto skonfigurować wizytówkę Google?

Badania wykazały, że 88% konsumentów, którzy szukają za pomocą urządzenia mobilnego lokalnych produktów lub usług, zadzwoni lub odwiedzi sklep w ciągu 24 godzin.

Co więcej, 97% konsumentów twierdzi, że dowiaduje się więcej o lokalnych firmach online niż z jakiegokolwiek innego źródła. Obie te imponujące liczby podkreślają znaczenie rozwijania obecności w Internecie przez lokalne firmy.

Stworzenie profilu biznesowego Google w przypadku firm lokalnych jest jednym z pierwszych kroków, które powinny zostać wykonane, aby uświadomić potencjalnych klientów o jej istnieniu.

Prawidłowa konfiguracja ma kluczowe znaczenie, ponieważ nie tylko pomoże znaleźć Twoją firmę, ale i też wypozycjonuje ją nad konkurencją, dzięki czemu jesteś w stanie generować zapytania dotyczących Twojej oferty, czy też produktów sprzedawanych w Twoim sklepie.

Równie ważnym aspektem jest możliwość otrzymywania opinii, dzięki czemu inni również są w stanie na tej podstawie dokonać decyzji. Warto zadbać o to, aby opinie były jak najlepsze i można to zrobić poprzez dostarczanie dobrej jakości usług lub wysokiego poziomu obsługi klienta. W przeciwnym razie możemy otrzymać efekt odwrotny, czyli osoby, które zastanawiają się nad naszymi usługami lub produktami, po przeczytaniu negatywnych opinii mogą się zniechęcić i z nich zrezygnować.

Jak stworzyć wizytówkę Google krok po kroku?

Zanim utworzysz Profil Firmy w Google, będziesz musiał utworzyć konto Google.

Konta Google są dostępne bezpłatnie dla wszystkich. Jeśli masz konto Google z adresem @gmail.com, to zacznij od kroku numer 2.

  1. Do skonfigurowania konta Google możesz użyć istniejącego adresu e-mail lub utworzyć nowy. Odwiedź w tym celu stronę https://accounts.google.com/ i wybierz opcję „Utwórz konto”, jeśli nie posiadasz maila @gmail.com.
  2. Odwiedź stronę Profil Firmy Google. Gdy masz już swój nowy adres e-mail, wejdź tutaj: https://www.google.com/business/ i kliknij „Zarządzaj”, aby zacząć.
  3. Na początek podaj dane swojej firmy, aby sprawdzić, czy profil o tej nazwie już istnieje. Jeśli tak, to zobaczysz, że pojawi się on w trakcie wpisywania. Jeśli nazwa firmy nie pojawia się, wtedy przejdź dalej i kliknij „Utwórz firmę o tej nazwie”.
  4. Jeśli ktoś już utworzył profil dla firmy, to nie martw się. Możesz poprosić o przekazanie zarządzania profilem Tobie. Wystarczy kliknąć „Poproś o dostęp” i zostaniesz poprowadzony przez cały proces.
  5. Jeśli tworzysz nowy profil, to kolejnym krokiem jest dodanie nazwy firmy i kategorii. Nazwa, której tutaj użyjesz, powinna dokładnie odpowiadać oficjalnej nazwie biznesu oraz warto, aby dodać słowa kluczowe, dzięki którym nasza firma łatwiej zostanie odnaleziona. Jeśli prowadzimy sklep zoologiczny o nazwie XYZ, to można nazwać wizytówkę Google np. „Sklep Zoologiczny Warszawa XYZ” lub „XYZ Sklep Zoologiczny Warszawa”. Następnie wybierz kategorię, która najbardziej pasuje do biznesu. Będziesz miał możliwość edycji tej kategorii w profilu później, jak również dodania dodatkowych kategorii, więc nie martw się, jeśli nie jesteś całkowicie pewien, co wybrać teraz.
  6. Czy firma ma fizyczną lokalizację? Jeśli firma ma fizyczną lokalizację, którą klienci mogą odwiedzić, aby wejść w interakcję bezpośrednią, to musisz teraz udostępnić tę informację. Jeśli tak jest, wybierz „Tak” i kliknij „Dalej”. Jeśli firma działa tylko online lub ma fizyczną lokalizację, ale nie przyjmuje klientów osobiście, wybierz „Nie”.
  7. Wprowadź lokalizację firmy. Jeśli firma ma fizyczną lokalizację, możesz teraz podać jej adres. Możesz zostać poproszony o umieszczenie pinezki na mapie w celu potwierdzenia lokalizacji. Ważne jest, aby podany adres był dokładny i kompletny, aby uniknąć zamieszania wśród klientów lub problemów z procesem weryfikacji.
  8. Czy przedsiębiorstwo zapewnia dostawy do domu lub wizyty u klientów? Jeśli jest to firma usługowa lub jeśli firma dostarcza produkty klientom do domu, to w następnym kroku należy wybrać „Tak”.
  9. Jeśli wybierzesz „Tak”, będziesz musiał wprowadzić obszary, które firma obsługuje lub dostarcza. Będziesz mógł wrócić i edytować te informacje później, a także dodawać nowe lokalizacje, gdy firma będzie się rozwijać.
  10. Dodaj dane kontaktowe. Kolejnym krokiem jest dodanie danych kontaktowych dla firmy. Musisz wpisać numer telefonu, a także masz możliwość dodania strony internetowej firmy. Jeśli firma nie ma strony internetowej, zaznacz to pole. Jeśli strona www zostanie później utworzona, będziesz mógł dodać te informacje.
  11. Bądź na bieżąco. Zanim przejdziesz do weryfikacji firmy, zostaniesz zapytany, czy chcesz otrzymywać od Google pomocne wskazówki i zalecenia. Choć nie ma takiego obowiązku, otrzymywanie takich informacji może okazać się korzystne.
  12. Zweryfikuj firmę. W tym kroku należy wybrać metodę weryfikacji, aby udowodnić, że firma działa pod podanym adresem. Otrzymanie pocztą listu na adres firmy jest najczęstszą metodą weryfikacji, ale możesz również mieć możliwość dokonania jej telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej.
  13. Dodaj godziny pracy. Dodanie godzin pracy jest niezbędne, aby potencjalni klienci wiedzieli, kiedy mogą Cię odwiedzić lub skontaktować się z Tobą. Ważne jest, aby podane godziny były dokładne i zawsze należy edytować te informacje, jeśli godziny otwarcia ulegną zmianie – czy to na stałe, czy tymczasowo.
  14. Dodaj wiadomości. Akceptowanie wiadomości od potencjalnych klientów w ramach Profilu Firmy w Google to świetny sposób na połączenie się ze swoimi odbiorcami i napędzanie sprzedaży. Jednak powinieneś włączyć tę funkcję tylko wtedy, gdy możesz zobowiązać się do zarządzania nią konsekwentnie. Brak reakcji na wiadomości stworzy słabe doświadczenie użytkownika i może zaszkodzić reputacji Twojej firmy.
  15. Dodaj opis firmy. Dokładne opisanie i przedstawienie firmy pomoże konsumentom zorientować się, czy dobrze pasuje do ich potrzeb. W tej sekcji możesz wpisać do 750 znaków, więc pamiętaj, aby wykorzystać tę okazję do przedstawienia najważniejszych informacji w jasny i zwięzły sposób. Warto tutaj zawrzeć najważniejsze informacje, których mogą szukać potencjalni klienci.
  16. Dodaj zdjęcia. Dodawanie zdjęć to fantastyczny sposób, aby pomóc poszukującym zwizualizować firmę i zapoznać się z marką. Klienci mogą dodawać własne zdjęcia do wpisu, a niektórzy zdecydują się to zrobić, zostawiając Ci recenzję w Google. Pamiętaj, że nie będziesz miał żadnej kontroli nad kolejnością pojawiania się zdjęć na liście, więc dobrze jest mieć kilka własnych zdjęć wymieszanych z treściami generowanymi przez użytkowników. Upewnij się, że prezentujesz różne aspekty swoich produktów i usług, a także różne obszary swojej fizycznej lokalizacji.

Optymalizacja profilu biznesowego Google

Gdy Twoja wizytówka Google jest już gotowa, czas zastanowić się nad tym, aby jak najlepiej ją zoptymalizować, w celu zmaksymalizowania widoczności i konwersji.

Niektóre z bardzo istotnych czynności obejmują:

  • Dodawanie nowych zdjęć i filmów,
  • Używanie pytań i odpowiedzi w profilu biznesowym Google, aby połączyć się z odbiorcami i odpowiedzieć na ich pytania,
  • Tworzenie postów na profilu biznesowym Google w celu prezentowania ofert i promocji,
  • Wymienianie usług, produktów lub pozycji w menu,
  • Bardzo dokładny opis firmy,
  • Dobrze przemyślana nazwa Profilu Firmy w Google,
  • Prośba o recenzje swoich aktualnych oraz byłych klientów. Najlepiej ubiegać się tylko o te pozytywne, ponieważ negatywne, mimo że mogą być dla nas cenną wskazówką, to niektórzy mogą to źle odebrać i zrezygnować z naszych usług.

Artykuł opisuje niezbędne kroki do poprawnego skonfigurowania bezpłatnej wizytówki Google dla lokalnej firmy. Wizytówka Google jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi, z których mogą korzystać marketerzy pracujący z lokalnymi firmami. Dzięki niej można zwiększyć widoczność firmy w wynikach wyszukiwania Google oraz udostępnić potencjalnym klientom ważne informacje, takie jak adres, numer telefonu, godziny otwarcia i szczegóły oferty. Aby skonfigurować wizytówkę Google, należy założyć konto w usłudze Profil Firmy w Google (przedtem Google Moja Firma) i uzupełnić wszystkie wymagane informacje o firmie. Ważne jest również, aby regularnie aktualizować dane i odpowiadać na opinie zamieszczane przez klientów.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *