Program szkoleń poukładaj firmę,
przygotuj się do konsolidacji.
Cel główny projektu
> poukładanie swojej firmy, aby wykorzystując aktualne zasoby (budżet, zespół, infrastruktura) zarabiać więcej.
> przygotowanie właścicieli przedsiębiorstw telekomunikacyjnych do ewentualnego procesu konsolidacji oraz wejścia w nowe struktury.
> przekonywanie do zmiany, wdrożenie zespołu do nowej struktury, zauważanie swoich zasobów ludzkich, zwalnianie pracownikó
1. Szkolenie z zakresu typów osobowości w zarządzaniu:
Jak gadać, żeby się lepiej dogadywać w zespole?
Podczas szkolenia dowiesz się:
- Jakie są typy osobowości; jakie są ich mocne i słabe strony.
- Jaki jest Twój typ osobowości;
- jakie masz mocne i słabe strony,
- na jakich typach zadań powinieneś się skupić, a jakie bezwzględnie oddelegować pracownikom,
- jakie przeszkody w rozmowach z innymi typami osobowości możesz napotkać i jak je wyeliminować.
- Jak w mgnieniu oka rozpoznać typ osobowości pracownika i dopasować sposób rozmowy z nim, żeby Cię lepiej rozumiał i był bardziej zaangażowany w wykonywaną pracę.
- Jakie zadania zlecać poszczególnym pracownikom, a jakich nie powinni wykonywać, jeśli zależy Ci na zaangażowaniu, wysokiej jakości i terminowości.
- Jak mówić, aby dotrzeć z przekazem do każdej osoby: pracownika, wspólnika, klienta, czy członka rodziny?
- Jakich argumentów używać, żeby skuteczniej przekonywać innych do swojego zdania?
- Jak skuteczniej motywować pracowników do realizacji swoich zadań?
Co Ci da to szkolenie?
- Będziesz wiedzieć, jak mówić, żeby ludzie Cię uważnie słuchali.
- Będziesz wiedzieć, co jest naprawdę ważne dla konkretnego typy osobowości i czego od Ciebie oczekuje.
- Będziesz wiedzieć, co powiedzieć konkretnej osobie, żeby ją przekonać lub zmotywować do lepszej pracy.
I co najważniejsze! Będziesz potrafić rozpoznać jaki typ osobowości ma Twój rozmówca i jak skuteczniej na niego wpływać!
2. Odczarowanie pojęć biznesowych, które brzmią, jak rodem z korporacji, ale potrzebujemy ich w naszych firmach:
Podczas szkolenia:
- Dowiesz się, co w nomenklaturze biznesowej oznaczają takie pojęcia jak zmiana, projekt, Proces, Procedura, kultura organizacyjna czy konflikt?
- Poznasz praktyki dużych firm, które warto zastosować u siebie, oraz takie, których należy się bezwzględnie wyrzekać.
- Nauczysz się, czym jest komunikat „ja” i w jaki sposób pomoże Ci, bezkonfliktowo rozmawiać i przekonywać pracowników do twojego zdania.
- Nauczysz się oddzielać w trakcie rozmowy fakty od opinii.
- Poznasz metodę przekazywania trudnych informacji pracownikom w sposób, który ich zmotywuje do poprawy i zmiany zachowania.
- Nauczysz się wprowadzać wielkie zmiany małymi krokami.
- Poznasz 8 kroków, które trzeba pojąć, żeby skutecznie wprowadzić zmiany w swojej firmie.
Co Ci da to szkolenie?
- Zdobędziesz łatwość w porozumiewaniu się z pracownikami, dzięki czemu Twoja firma będzie sprawniej działać.
- Będziesz lepiej rozumieć środowisko biznesowe zarówno w branży ISP, ale przede wszystkim poza nią.
- Będziesz z większą łatwością przekonywać ludzi wokół Ciebie (pracownicy, wspólnicy, podwykonawcy, rodzina) do swojego zdania.
- Zdobędziesz umiejętności komunikacyjne, dzięki którym Twoi pracownicy będą bardziej zmotywowani do pracy.
- Zrozumiesz proces wprowadzania zmian a firmie, dzięki czemu nawet najtrudniejsze zmiany w firmie będą dla Ciebie i zespołu łatwiejsze i przyjemniejsze.
3. Wyznaczanie celów i planowanie
Podczas szkolenia poruszymy następujące tematy:
-
- Wyznaczanie celów.
- Planowanie.
- Jak robić mniej, , a przy tym być bardziej wydajnym i zarabiać więcej – eliminowanie zbędnych zajęć.
- Przekazywanie odpowiedzialności pracownikom.
- Egzekwowanie zadań – informacja zwrotna.
Wyznaczanie celów – jak to robić skutecznie.
-
- Rodzaje celów: właścicielskie, zarządcze, codzienne.
- Metoda SMART
- Pytania kartezjańskie.
Podczas tego modułu stworzysz silną wizję przyszłości z jasnymi, rozpisanymi w czasie celami biznesowymi. Unikniesz również typowych błędów w wyznaczaniu celów, które większość przedsiębiorców popełnia.
Poznasz dwie metody skutecznego wyznaczania celów, które faktycznie są realizowane, a nie kończą jako kolejne zdanie na kartce papieru.
Szczególnie powinna zainteresować Cię ta druga – bardziej zaawansowana metoda – oparta na pytaniach kartezjańskich. Dzięki temu spojrzysz na cel z różnej perspektywy: zarówno jego osiągnięcia, jak i nieosiągnięcia.
Planowanie i organizacja swojego czasu.
- Jak zaplanować i kończyć zadania?
- Pareto 80/20.
- Matryca Einsenhowera.
- Bloki czasu.
- Pomodoro.
Niezdyscyplinowany umysł może Cię rozpraszać, siejąc spustoszenie w Twoich planach i aspiracjach. Buddyści nazywali ten chaotyczny stan „małpim umysłem”.
Małpi umysł jest Twoim wrogiem. Z drugiej strony, zdyscyplinowany umysł jest spokojnym, jasnym, stabilnym sprzymierzeńcem – gotowym podać Ci pomocną dłoń, kiedy jej potrzebujesz.
Dlatego w tym module poznasz techniki i wskazówki, dzięki którym skutecznie skupisz się na idei lub zadaniu, jakie sobie wybierzesz. I niczym słoń wpuszczony do wąwozu, będziesz je realizować, bez rozpraszania się po drodze.
Jak robić mniej, a przy tym być bardziej wydajnym i zarabiać więcej.
Brzmi niedorzecznie? Być może, ale wierz mi, że nie ma tu żadnej magii, za to jest czysta nauka i doświadczenie.
Ten moduł stanowi prawdziwe antidotum na „toksyczny zgiełk” w zadaniach. Zawiera wszystko, co musisz wiedzieć, aby rozwijać się w firmie, bez narażania zdrowia fizycznego lub psychicznego. A tak niestety się dzieje, kiedy wszystko bierzesz na swoje barki.
Dowiesz się, jak wybierać i delegować zadania, które nie przybliżają Cię do celu. Zamiast tego skupiasz się na tych aktywnościach, które realnie przekładają się na wzrost Twojej firmy.
Wyznaczanie zadań pracownikom/współpracownikom czy delegowanie odpowiedzialności i uprawnień zamiast zadań, którą drogę wybierasz?
Z tego modułu dowiesz się, jak przekazać odpowiedzialności i uprawnienia pracownikom. Tak, będziemy się uczyć przekazywać pełną odpowiedzialność a nie same zadania.
Następnie poćwiczymy tłumaczenie zadań, żeby były wykonane w oczekiwanym przez Ciebie terminie i jakości- otrzymasz ode mnie instrukcję krok po korku!
Egzekwowanie zadań od pracowników – informacja zwrotna, która buduje:
W tej części szkolenia porozmawiamy, jak zwracać uwagę pracownikowi, gdy wykona zadanie częściowo dobrze oraz jak zwracać uwagę pracownikowi, gdy nie wykona zadania lub wykona je całkowicie nieprawidłowo?
Zastanowimy się jaki jest jej cel rozmowy korygującej pracownika oraz w jaki sposób ją przeprowadzać, żeby pracownik zrozumiał swój błąd i już go nie popełniał.
4. Wyznaczanie zadań pracownikom – ćwiczenia
Bardzo praktyczny dzień, podczas którego skupiamy się praktycznym przećwiczeniu dotychczas zdobytej do tej pory wiedzy.
Zagadnienia:
- Wyznaczanie zadań w praktyce – Ćwiczenia praktyczne.
- Egzekwowanie zadań od pracowników – informacja zwrotna, która buduje – Ćwiczenia praktyczne.
- Jak odpuścić potrzebę kontroli w pracy i życiu codziennym? Ćwiczenia praktyczne.
- Budowanie zaufania do innych – Ćwiczenia praktyczne.
5. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne
Szczegółowy plan przebiegu szkolenia
Wprowadzenie:
• Oczekiwania uczestników.
• Największe przeszkody podczas wystąpień publicznych?
• Przyczyny stresu przed, w trakcie i po prezentacji.
• Budowanie kontaktu, relacji i zaufania ze słuchaczami.
• Mowa ciała podczas i jej wpływ na wizerunek mówcy.
• Przygotowanie się do wystąpienia – omówienie checklist.
Rozpoczęcie wystąpienia jako kluczowy element pracy z grupą:
•. Komunikacja grupowa, a komunikacja indywidualna.
• Metody angażowania publiczności.
• 6 sposobów na rozpoczęcie wystąpienia publicznego.
Porządkowanie treści prezentacji:
• Porządkowanie treści kiedyś i dzisiaj.
• Jak skrócić porządkowanie treści do 1 godziny?
• System porządkowania treści za pomocą 4 pytań.
Zakańczanie wystąpienia publicznego:
• Dlaczego zakończenie powinno być równie mocne jak rozpoczęcie?
• 2 podejścia do zakańczania wystąpienia publicznego.
• Kotwiczenie przestrzenne – metoda przekonywującego zakończenia wystąpienia.
Podsumowanie:
• Omówienie sposobów aplikowania nowych rozwiązań w praktyce zawodowej.
6. Jak zbudować skuteczny i wydajny zespół?
Budowanie skutecznych i wydajnych zespołów to nie lada wyzwanie. Szczególnie jeśli nie uczyłeś się zarządzania. Jak zatem zbudować skuteczny i wydajny zespół?
Poznaj kroki, które należy podjąć, żeby odnieść sukces w budowaniu zespołu i rekrutacji:
1. Podczas warsztatu stworzysz plan zatrudnienia. W tym celu zadamy sobie następujące pytania :
-
- Jaki mam plan zatrudnienia dla mojego zespołu?
- Kogo już mam na pokładzie?
- Kogo potrzebują?
Po tym module będziesz doskonale wiedział, w jakim miejscu jesteś i kogo potrzebujesz. Tę wiedze przełożysz na schemat organizacyjny, który wspólnie narysujemy.
2. Kluczowym czynnikiem sukcesu organizacji jest sytuacja, w której ludzie dokładnie wiedzą co mają robić i w jaki sposób jest oceniana ich praca. W tym celu tworzy się fachowe opisy stanowisk. Podczas tego modułu wspólnie stworzymy opis, dla kluczowych stanowisk w Twojej firmie.
Opisy będą dotyczyć dwóch grup pracowników:
-
- Aktualni członkowie zespołu: odpowiedzialność, uprawnienia, standardy pracy.
- Brakujący członkowie zespołu: odpowiedzialność, uprawnienia, standardy pracy.
3. Gdy masz już plan zatrudnienia oraz wiesz dokładnie kogo szukasz można rozpocząć dobieranie członków zespołu. W tym modelu nauczysz się, jak to robić w sposób metodyczny. Omówimy tutaj następujące zagadnienia:
-
-
- Obiektywna ocena aktualnych członków zespołu: kompetencje vs zaangażowanie.
- Typ osobowości członków zespołu.
- Czy poszczególni członkowie zespołu potrzebują doświadczenia? A może zdobędą je u mnie w firmie?
- Jakich cech charakteru poszukuję u pracowników? Jakie są niedopuszczalne?
-
4. Gdy wiesz kogo dokładnie szukasz czas przejść do jednego z najtrudniejszych obszarów pracy zarządczej: budowania zespołu. Podczas tej części poznasz:
-
-
-
- 5 etapów budowania zespołu.
- Zachowania członków zespołu na każdym z etapów oraz metody przeprowadzania zespołu przez zmianę.
- Zachowanie, jakie powinno przyświecać liderowi zespołu, jeśli chce zbudować skuteczny i zgrany zespół.
-
-
7. Jak przeprowadzić skuteczny proces rekrutacji i zatrudnić niemalże samodzielnego pracownika?
Rekrutacja jest jednym z trudniejszych i niestety najbardziej zaniedbanych procesów firmie. Pracownicy są często rekrutowani na czuja lub zatrudniania po znajomości. Efekt? Zamiast świetnego fachowca zatrudniamy przeciętnego pracownika, która ma małe szanse na szybką samodzielność i wysoką wydajność. Mamy wtedy podwójny problem: niby pracownika i niezrobioną robotę.
Podczas tego warsztatu rozbierzemy na czynniki pierwsze proces rekrutacji, który będziesz mógł wdrożyć w firmie już dzień po szkoleniu. Otrzymasz wzory gotowych dokumentów i sprawdzone ścieżki działania.
- Plan warsztatu:
- Omówienie planu zatrudnienia z poprzedniego spotkania. :
- Przypomnienie: jaki mamy plan zatrudnienia dla zespołu konsolidacyjnego?
- Przypomnienie: kogo już mamy na pokładzie?
- Ćwiczenie: kogo potrzebujemy w zespole? Stworzenie listy wakatów.
- Dobieranie członków zespołu:
- Proces rekrutacji.
- Ogłoszenie o pracę – na podstawie opisu stanowiska.
- Analiza CV.
- Rozmowa wstępna – telefoniczna.
- Rozmowa rekrutacyjna – na żywo.
- Dzień próbny – na żywo.
- Okres próbny.
- Zatrudnienie – wdrożenie pracownika.
- Podsumowanie okresu próbnego z pracownikiem.
- EXIT interview.
Po warsztacie będziesz w stanie zrekrutować najlepszego kandydata, który będzie w pełni odpowiadał potrzebom i wymaganiom Twojej firmy.
8. Styl zarządzania, a efekty biznesowe – szanse i zagrożenia dla liderów relacyjnych i zadaniowych – jak je wykorzystać na korzyść zespołu i całej organizacji?
Każdy z nas jest inny! Każdy lider ma swój styl bycia i zarządzania. Wiemy to z codziennie praktyki zarządzania. Uzupełniliśmy również tę wiedzę podczas szkolenia z typów osobowości.
Czas przejść do zastosowania!
Podczas pierwszej części warsztatu porozmawiamy o:
– stylach zarządzania i ich wpływie na zespół,
– stylach zarządzania i ich wpływie na poszczególnych pracowników,
– stylach zarządzania i ich wpływie na osobę zarządzającą!
Każdy z uczestników zdefiniuje swój styl zarządzania oraz zastanowi się, czy styl, którym aktualnie się posługuje prowadzi do osiągnięcia oczekiwanych przez niego rezultatów biznesowych.
W drugiej części warsztatu zajmiemy się zachowaniem lidera. Przyjrzymy się dwóm obszarom codzienności osób zarządzających:
- Zachowanie lidera w trudnych sytuacjach:
- Jaki wpływa na zespół?
- Jaki ma wpływ na pojedynczych pracowników?
- Jaki ma wpływ na lidera?
- Podejmowanie trudnych decyzji:
- Jak to robić efektywnie, z korzyścią dla firmy i zespołu?
- Jak przekazywać swoje decyzje pracownikom?
Każdy z uczestników zrewiduje swoje zachowanie w trudnych sytuacjach (silne emocje) oraz sposób podejmowania decyzji oraz zastanowi się, czy może warto coś zmienić, żeby jego firma osiągała lepsze rezultaty biznesowe.
9. Radzenie sobie z błędami (swoimi i zespołu), porażkami, krytyką i związanymi z tym emocjami.
Wszyscy popełniamy błędy. Również będąc szefami firmy lub zespołu.
Każdy z nas odnosi porażki. Te duże jak i niewielkie.
No i wreszcie, każdy z nas jest krytykowany. Szczególnie będą na przedzie organizacji.
Niestety nie wszyscy dobrze sobie radzimy z tymi sytuacjami, ponieważ towarzyszą im silne emocje.
Z poprzedniego modułu wiemy już, jak nasze nieadekwatne zachowania mogą wpływać na zespół, dlatego podczas pierwszej części warsztatu poruszymy następujące zagadnienia:
– błędy (moje i zespołu) – jak sobie z nimi lepiej radzić i skuteczniej je rozwiązywać/poprawiać?
– krytyka – jak ją przyjmować i lepiej sobie z nią radzić?
– emocje (szczególnie te nieprzyjemne!) – jak sobie z nimi lepiej radzić? Jak je przeżywać? Jak je rozładowywać w zdrowy sposób?
Wynikiem tej części warsztatu będzie zestaw narzędzi rozwojowych, które pozwolą uczestnikom lepiej zarządzać sobą w emocjonalnych sytuacjach.
W drugiej części warsztatu odpowiemy na dwa nieoczywiste pytania:
- Czy rozwój lidera to jedna z możliwości czy wymóg na całe życie?
- Jak rozwijać zaufanie do pracowników, dostawców, wspólników i innych ludzi?
Z tej części warsztatu każdy z uczestników wyjdzie z zestawem własnych odpowiedzi na powyższe pytania, które pozwolą mu budować zdrowe zaufanie do innych ludzi.
10. Jak osiągać najwyższe cele nie tracąc dobrych relacji z ludźmi?
Któż z nas nachciałbym zostać „mistrzem świata” w dyscyplinie zwanej biznesem? Chcemy osiągać więcej, świadczyć usługi lepiej, sprzedawać drożej…
Niestety zdarza nam się również, że w pędzie do zwycięstwa za bardzo skupiamy się na osiąganiu a za mało na relacjach ze współpracownikami, co w dłuższej perspektywie uniemożliwia nam realizację celu.
Jak zatem osiągać najwyższe cele bez utraty dobrych relacji z ludźmi? O tym będzie ten Warsztat!
Porozmawiamy o tym:
– Jak odróżnić świetnych od słabych pracowników? Jak z nimi pracować? W jaki sposób dobierać członków do swojego zespołu (krótkie przypomnienie tematu budowania zespołu)?
– Jak dostrzegać rzeczywistość w codziennej pracy oraz jakie rezultaty daje fantazjowanie nt. realizacji projektów, terminów, jakości…?
– Jak motywować siebie i pracowników? Bardzo ważny moduł!
– Jak zorganizować pracę w małym zespole?
– Jak osiągać największe cele nie tracąc dobrych relacji z innymi ludźmi?
Po tym warsztacie każdy z uczestników będzie wiedział, jak rozmawiać z poszczególnymi członkami zespołu, żeby wspólnie osiągnąć szczyt biznesowych nie tracąc przy tym dobrych relacji.
11. Jak stać się liderem, z którym ludzie chcą pracować i dawać z siebie 110%?
Ludzie szukający pracy przychodzą do firmy, a odchodzą od swojego przełożonego. Ponad 50% pracowników deklaruje, że została by w aktualnym miejscu pacy lub dawałby z siebie więcej, gdyby ich szef był inny!
Inny? Czyli jaki?
Podczas tego warsztatu porozmawiamy, jakim stać się liderem, żeby ludzie chcieli z nami pracować i dawać z siebie 110%.
Poruszymy następujące tematy:
– Mocne i słabe strony lidera – jak je skutecznie wykorzystać z korzyścią dla zespołu?
– Słuchanie i jego brak w pracy lidera – konsekwencje dla zespołu i całej firmy.
– Wykonywanie czyichś poleceń, dyscyplina, odpowiedzialność jako cechy skutecznego lidera.
– Trudne doświadczenia – w jaki sposób wykorzystywać najtrudniejsze doświadczenia lidera na korzyść zespołu i całej organizacji?
– Jak zapobiegać odchodzeniu najlepszych pracowników?
Z warsztatu uczestnicy wyjdą bardziej świadomi siebie oraz z zestawem narzędzi, które nie tylko pozwolą na zminimalizowanie odejść pracowników, ale również na zwiększenie ich zaangażowania oraz przyciągnięcie talentów z rynku pracy.
12. Jak sobie radzić z poczuciem osamotnienia w roli lidera (firmy, zespołu, projektu)?
Będąc liderem można odnieść wrażenie, że wszystko jest na naszych barkach i jesteśmy z tym sami. To poczucie może być przytłaczające, a czasem zniechęcające.
Ale czy lider jest skazany na samotność? Czy rzeczywiście „ze wszystkim musi sobie radzić samodzielnie”?
Podczas tego warsztatu odpowiemy sobie na powyższe pytania i obalimy mit samotności lidera!
Poruszymy następujące zagadnienia:
– Jakie są przyczyny poczucia osamotnienia w roli lidera? Jakie są metody zapobiegawcze?
– Jaką rolę powinien pełnić lider w zespole, żeby nie być samotnym?
– Jak odnaleźć swoją pasję w życiu i wykorzystać w pracy do zbudowania świetnych relacji?
– Jak zbudować przyjacielską relację dzięki udziałowi w konsolidacji? Jak wzmacniać siebie wzajemnie?
Po tym warsztacie żaden z uczestników nie powinien odczuwać samotności w roli lidera.
Zapisz się na cykl szkoleń!
Warunki, terminy, kwoty i zniżki na: sklep.misot.pl