Zapisz się do newslettera

Twoja cotygodniowa porcja wiedzy

Jak wybrać cele reklamowe na Facebooku?

 

Na pierwszym etapie tworzenia reklamy w Menedżerze reklam musisz stanąć przed wyborem odpowiedniego celu kampanii. Wbrew pozorom nie jest to łatwy orzech do zgryzienia, zwłaszcza że ważne jest, aby wybrać cel, który zrealizuje wyznaczone KPI. W tym artykule dowiesz się, dlaczego wybór celu jest tak istotny, przedstawię Ci wszystkie dostępne cele w panelu reklam oraz dokładnie je opiszę. Po przeczytaniu tego artykułu wybór celu reklamowego nie będzie już dla Ciebie straszny!

 

Po co są cele reklamowe?

Cele reklamowe ułatwiają algorytmowi Facebooka docieranie do odpowiednich osób, które z większym prawdopodobieństwem dokonają konkretnej interakcji z Twoją reklamą, stroną internetową lub innym miejscem docelowym.

Dzięki wybraniu odpowiedniego celu maksymalnie wykorzystasz potencjał reklamy na Facebooku, osiągniesz satysfakcjonujące wyniki, a ponadto nie przepalisz budżetu na działania, które nie przyniosą oczekiwanych rezultatów.Przykładowo, jeżeli zależy Ci na zwiększeniu zaangażowania pod postami na fanpage’u marki, chcesz docierać do użytkowników, którzy dokonają interakcji z Twoim postem. W tym przypadku najlepiej sprawdzi się kampania z celem Aktywność, której typem aktywności będzie interakcja dotycząca konkretnego posta użytego w reklamie. Dzięki takim ustawieniom zwiększysz liczbę reakcji i komentarzy pod Twoimi postami.

 

Jaki cel wybrać?

 

 

Aktualnie do wyboru jest 6 różnych celów reklamowych, które proponuje Facebook. Można je wybrać zawsze podczas tworzenia kampanii reklamowej.

  • Rozpoznawalność
    Kampanie z celem Rozpoznawalność sprawdzą się, kiedy zależy Ci, aby jak największa grupa osób zapamiętała Twoją reklamę. Algorytm Facebooka będzie wyświetlał te reklamy osobom, które z większym prawdopodobieństwem zatrzymają się podczas przeglądania strony głównej.
    Możesz użyć tego celu, kiedy: zależy Ci na zwiększeniu zainteresowania i wizerunku marki, chcesz pokazać i przedstawić swoją firmę użytkownikom lub zależy Ci na wzroście częstotliwości wyświetlania reklam i zwiększeniu jej zapamiętania.
  • Ruch
    Ten cel pomoże Ci skierować odbiorców do miejsca docelowego, którym może być Twoja strona internetowa, aplikacja bądź artykuł blogowy.
    Wybierając cel Ruch pamiętaj, aby ustawić odpowiednią optymalizację. Jeżeli zależy Ci, aby osoba spędziła więcej czasu podczas przeglądania Twojej strony, skup się na optymalizacji pod Wyświetlenia strony docelowej. Jeżeli Twoja strona nie posiada Pixela (co niestety może pogorszyć wyniki kampanii), a Ty chcesz zwiększyć ruch na stronie postaw na Kliknięcia linku, które spowodują, że reklama będzie pozyskiwać większą ilość kliknięć.
    Ten cel umożliwia Ci również generowanie ruchu poprzez Połączenia, co wiąże się z zwiększeniem ilości połączeń bezpośrednio z reklamy. Każda osoba, która kliknie w reklamę, od razu połączy się z Tobą, bądź Twoją firmą.
    Ważne! Wybierając optymalizacje pod połączenia, ustaw wyświetlanie reklamy tylko na urządzeniach mobilnych, aby ułatwić użytkownikowi bezpośrednie połączenie się z Tobą!
  • Aktywność
    Cel ten ułatwi Ci dotarcie do osób, które dokonają interakcji z Twoim fanpage bądź postem.
    W zależności od optymalizacji którą zastosujesz, możesz zwiększyć zaangażowanie pod postem lub zwiększyć ilość polubień Fanpage, możesz również zachęcić odbiorców do rozpoczęcia konwersacji z Twoją firmą poprzez odesłanie do Messengera, WhatsAppa lub Instagrama.
  • Kontakty
    W przypadku kiedy zależy Ci na pozyskiwaniu np. adresów e-mail, bądź numerów telefonów do osób, które są zainteresowane Twoją ofertą, warto wybrać cel Kontakty, który umożliwi Ci generowanie leadów, które możesz domykać poprzez rozmowę telefoniczną lub wiadomość e-mail.
    Na ten moment Facebook umożliwia generowanie kontaktów poprzez stronę internetową, formularze błyskawiczne, wiadomości na Messengerze, połączenia lub aplikację.
    Ważne! Im szybszy kontakt z leadem, tym większe prawdopodobieństwo, że naprawdę go zainteresujesz. Jeżeli zdecydujesz się kontaktować z potencjalnymi klientami telefonicznie, istotne jest, aby dokonać telefonu w przeciągu maksymalnie 24h. Im szybszy feedback z Twojej strony, tym większe szanse, że odbiorca będzie Cię pamiętał!
  • Promocja aplikacji
    Ten cel przeznaczony jest dla marek, które posiadają swoją aplikację. Używając tego celu, dotrzesz do osób, które z większym prawdopodobieństwem zainstalują Twoją aplikację i będą z niej korzystać.
    Możesz skupić się na zachęceniu użytkowników do instalacji aplikacji oraz zachęcić do dokonania np. zakupu w aplikacji bądź podjęcia innego działania, na którym Ci zależy.
  • Sprzedaż
    Cel Sprzedaż, jak sama nazwa wskazuje, zachęca odbiorców do zakupienia Twojego produktu lub usługi. Algorytm Facebooka stara się docierać między innymi do grupy osób, które dokonają zakupu na Twoim sklepie internetowym.
    Ważne! Twój Pixel Facebooka na stronie musi być odpowiednio skonfigurowany i zbierać wystarczająco dużo danych, aby kampania mogła efektywnie działać.
    W przypadku tego celu możesz wybrać zdarzenie konwersji, na którym najbardziej Ci zależy np. wyświetlenie zawartości, dodania do koszyka, finalizacja zakupu lub zakup. W pierwszych kampaniach sprzedażowych warto skupić się na niższym celu, sprawdzić jego wyniki i stopniowo przechodzić na wyższy cel.
    W kampaniach sprzedażowych to Ty wybierasz produkt lub usługę z oferty, które mogą zainteresować odbiorcę i rozpoczynasz promocję. Innym rozwiązaniem jest sprzedaż z katalogu, gdzie algorytm wybiera odpowiedni produkt/usługę, które wyświetlą się odbiorcy, dzieje się to automatycznie. Aby móc skorzystać z tej optymalizacji, musisz stworzyć katalog swoich produktów w Menedżerze sprzedaży.

 

Jak wybrać cele reklamowe?

Kluczem do wyboru odpowiedniego celu kampanii jest jedno (bardzo proste) pytanie, które każdy powinien sobie zadać przed rozpoczęciem tworzenia kampanii:

 

Co chcesz osiągnąć swoją kampanią?

Odpowiadając na to pytanie określ dokładnie swój cel, jaki chcesz uzyskać dzięki kampanii na Facebooku. Ważne, aby było to jak najbardziej sprecyzowane, np. zwiększenie ilości wartościowych użytkowników na stronie o 40%, 12 instalacji aplikacji w miesiącu itd.

Jeżeli wiesz do czego chcesz dążyć sprawdź w naszym artykule, który cel najbardziej pasuje do uzyskania zamierzonego efektu i voila!

 

Podsumowanie

Nie zapominaj, że algorytm Facebooka posiada sporo błędów i wciąż się uczy, dlatego warto testować różne cele, sprawdzać które kampanie działają najefektywniej i generują najlepsze wyniki.

Mam nadzieje, że ten artykuł ułatwi Ci wybór odpowiedniego celu reklamowego i pomoże Ci odnaleźć się w gąszczu możliwości Facebooka!