Sygnały o nieprawidłowościach

W trosce o jakość pracy, jak i o przestrzeganie zasad prawnych i etycznych oraz realizując
obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Grupa
MiŚOT wskazuje drogi zgłaszania nieprawidłowości dotyczące naruszenia prawa, o których
mowa w niniejszej ustawie.

W jaki sposób można zgłosić nieprawidłowości?
Jeśli jesteś świadkiem nieprawidłowości, np. stanowiącej naruszenie prawa w Grupie MiŚOT
albo innych działań niepożądanych, możesz zgłosić takie naruszenie:

  1. imiennie za pomocą poczty elektronicznej na zapewniający poufność adres e-mail:
    [email protected];
  2. osobiście – na wniosek Zgłaszającego złożony co najmniej 14 dni przed planowaną
    datą spotkania.

Jakich nieprawidłowości może dotyczyć zgłoszenie?
Przedmiotem naruszenia mogą być działania lub zaniechania, które są niezgodne z prawem
lub które mają na celu obejście prawa albo stanowią inne działania niepożądane dotyczące
m.in.: korupcji, przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, ochrony
środowiska, bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami, ochrony
konsumentów, ochrony prywatności i danych osobowych, bezpieczeństwa sieci i systemów
teleinformatycznych, rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych
zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych.

Co powinno zawierać zgłoszenie?
Zgłoszenie powinno zawierać informacje niezbędne do jego prawidłowego rozpatrzenia, co
najmniej:

  1. dane identyfikacyjne i kontaktowe Zgłaszającego,
  2. szczegółowy opis nieprawidłowości,
  3. dane osoby dopuszczającej się naruszenia,
  4. czas i miejsce wystąpienia naruszenia.

 

Chcąc ułatwić sporządzenie zgłoszenia, przygotowaliśmy formularz dostępny na dole strony.
Wypełniony formularz można załączyć do wiadomości e-mail.

 

W jaki sposób zgłoszenie zostanie rozpatrzone?

Każde zgłoszenie zostanie szczegółowo przeanalizowane oraz bezstronnie i poufnie
rozpatrzone przez upoważnione osoby. Każdy Zgłaszający zostanie poinformowany o
wynikach rozpatrzenia zgłoszenia oraz podjętych w jego efekcie działań dzięki przekazanym
danym kontaktowym.