Najnowsze porcje wiedzy MiŚOT Akademii:
Zarządzaj sobą w danej chwili
Spotkania mogą być emocjonalnym rollercoasterem, zwłaszcza jeśli występują na nich decydenci, a nastroje są napięte. Komentarz lub sugestia ze strony członka zespołu może wywołać silną reakcję, w tym frustrację, niepewność co do swojego stanowiska lub złość. Wyzwanie polega na tym, aby zachować na tyle opanowania, by móc myśleć jasno i skutecznie się komunikować. Unikaj przesadnych reakcji, które mogą pozostać w pamięci innych osób i wymazać wiele pozytywnych osiągnięć.
Gdy zrobi się gorąco, możesz podejmować decyzje dotyczące zarządzania sobą. O technikach opanowania podczas spotkań pisze na stronie akademia.misot.pl – Adrianna Wardzała, ekspert MiŚOT Akademii od komunikacji.
IPv6
Dla większości internautów fakt, czy używają IPv4, czy IPv6, jest bez znaczenia podczas codziennego korzystania z sieci nie będą dostrzegać różnicy.
Nie oznacza to jednak, że te protokoły są identyczne i że można je dowolnie między sobą wymieniać. Słyszymy, że IPv4 ma zostać zastąpione przez IPv6, ale jakie są różnice między tym protokołami? Kurs dotyczący IPv6 przygotowany przez naszych branżowych ekspertów, materiały multimedialne, dodatkowe materiały poszerzające wiedzę techniczną i możliwość zdobycia certyfikatu MiŚOT Akademii, po pozytywnym zaliczeniu testu.
Wybierz pakiet dla siebie i swoich pracowników, kup dostęp do szkoleń online na sklep.misot.pl (wymagany EPID)
Metoda prezentowania oferty w pięciu krokach
Jeśli jesteś Handlowcem lub Menedżerem, który odpowiada za sprzedaż i planujesz cyklicznie spotkania ze swoimi klientami i kontrahentami – to szkolenie jest dla ciebie! Na szkoleniu zaprezentuję Ci metodę przygotowania się do wizyty z klientem w sposób, który, aby zwiększyć jej efektywność, a także sprawi, że twoja wizyta handlowa stanie się skuteczniejsza. Szkolenie w formie multimedialnej (szkolenie video) prowadzi praktyk sprzedaży Zbigniew Żuk. Szkolenie skierowane przede wszystkich dla operatorów współpracujących w obszarze B2B, tworzących oferty handlowe i budujących długotrwałą współpracę z firmami, instytucjami, przedsiębiorcami. Metoda 5 kroków sprawdzi się również w tworzeniu nowej koncepcji oferty dla klienta indywidualnego.
Wyzwania branży w obszarze sprzedaży:
Podczas wizyt w terenie, obserwacji pracy biur obsługi klienta, można zauważyć coraz częściej nieefektywność handlowców, dochodzi do tego duża rotacja wśród nowych pracowników, małe budżety na edukację i podnoszenie kompetencji oraz brak współpracy między sprzedażą a innymi działami.
Najważniejszym celem szkoleń dla handlowców jest zwiększenie sprzedaży firmy. Często jednak schodzi on na plan dalszy na rzecz innych: integracji (udanej imprezy) i dbania o dobre samopoczucie handlowców. Jasne, takie inicjatywy są ważne, ale bez realizacji celu nadrzędnego szkolenie nie przełoży sięna wyniki finansowe firmy, na które finalnie zwracamy uwagę.
Okazuje się, że nigdy nie ma dobrego momentu na szkolenia. Rolą szkoleń dla handlowców jest to, aby ludzie pracujący w sprzedaży byli przygotowani na zawirowania rynkowe. Powinniście zawsze szkolić ludzi zanim rynek zwolni, zanim wam sprzedaż siądzie.
Gdy to już nastąpi, będzie za późno. Stracicie tygodnie lub miesiące, aż handlowcy odbudują sprzedaż. Dlatego warto się szkolić w dobrych i przeciętnych okresach.
Jeśli nie chcecie odrywać handlowców od pracy (bo macie żniwa), to MiŚOT Akademia jest najlepszym do tego miejscem, udostępniającym szkolenia w wersji online – kilka minut dziennie, małymi dawkami, ale regularnie przez kilka miesięcy. Dzięki takiemu podejściu firma nie straci sprzedaży, a handlowcy przez cały czas będą mogli zdobywać nowe umiejętności.
Pandemia pokazała, że nie trzeba organizować szkoleń „jak wesela”, czyli w formie 2-dniowego projektu, z potężnym budżetem na hotele, sale, noclegi, imprezę wieczorną i integrację w terenie. Okazuje się, że to, co przed pandemią wydawało się być nie do przyjęcia, dziś się sprawdza. Możecie więc zamiast jednego szkolenia w ciągu roku, które skonsumuje cały budżet szkoleniowy – zorganizować wiele krótszych sesji (webinarowych, po 2-3 godziny) lub umówić się z trenerem na cztery 1-dniowe spotkania w ciągu roku i uzupełnić ten proces profesjonalnymi, nowoczesnymi szkoleniami, dzięki którym pracownicy mogą się uczyć raptem 10 minut dziennie. Możecie też dać im dostęp
do 40-50 krótkich wideo sesji szkoleniowych (po 5-10 minut) i uzupełnić je jedną sesją szkoleniową na sali.
To w interesie właścicieli, leży, aby szkolenie było skuteczne (a mniej fajne). Trzeba zacząć mierzyć, czy ludzie czegokolwiek się nauczyli, a nie tylko pytać o ich ocenę. Z drugiej strony władze firmy są często „ponad to” – dla nich szkolenie sił sprzedaży to drobiazg, którym nie chcą się zajmować, bo są od ważniejszych spraw. Każdy udaje, sprzedaż nie rośnie, a pieniądze są źle wydawane” – pisze w raporcie “19 powodów, dlaczego szkolenia dla handlowców nie działają” – Przemysław Mik, prezes SalesOn dostawcy platformy szkoleniowej MiŚOT Akademii