Definicje
MiŚOT, czyli skrót od określenia mały i średni operator telekomunikacyjny, został stworzony przez Stowarzyszenie na rzecz rozwoju społeczeństwa informacyjnego „e-Południe” w maju 2016 r.
Powstał na bazie pierwotnej odezwy do operatorów telekomunikacyjnych zgromadzonych na XVIII Konferencji KIKE 2016-05-24/25, dotyczącej ponadorganizacyjnego porozumienia i integracji podmiotów realizujących projekty, świadczących usługi i dostarczających towary dla ISP/przedsiębiorców telekomunikacyjnych.
Manifest
Opublikowany w ICT Professional latem 2016 r., w numerze 11, na stronie 25:
http://ictprofessional.pl/wp-content/uploads/2016/12/11_online-1.pdf
„Kupą mości Panowie!
Czyli integracja i kumulacja potencjału polskich ISP napędzana mocą e-Południa i partnerów.
Szanowni Mali i Średni Operatorzy Telekomunikacyjni, Koledzy!
Umiemy już redukować koszty, potrafimy organizować akcje zakupów grupowych, mamy dostępne usługi wspomagające obsługę klienta, przełamaliśmy monopole i oligopole.
Jesteśmy zintegrowani, wymieniamy się wiedzą i doświadczeniem, mamy wsparcie legislacyjne, prawne i organizacyjne, czujemy się silną grupą.
Mamy do sprzedania sporą gamę usług dodatkowych, telefonię, telewizję, lokalizację, telemetrię i wiele innych.
Ale czy to wszystko?
Czy my na pewno umiemy to wszystko profesjonalnie pokazać i sprzedawać?
Mamy pewność, iż wykorzystujemy i prezentujemy nasze atuty wystarczająco?
Co możemy zrobić, aby własny i skumulowany potencjał wykorzystać jeszcze bardziej?
Jak doprowadzić do tego, aby dzisiaj mali, słabi i lokalni mogli się skutecznie przeciwstawić dużej, silnej i bogatej obcej konkurencji?
Jak sprawić, aby lokalny ISP był dla Kowalskiego naturalnym, znanym i najchętniej wybieranym dostawcą usług?
Czy można sprawić, aby to Wasze reklamy były najbardziej skuteczne, a stopień wysycenia lokalnego rynku Waszymi usługami przekraczał 50% czy nawet więcej?
Jak odkurzyć i zaprząc do pracy do pracy sformułowania: patriotyzm lokalny, nasz dostawca i pracodawca, mała ojczyzna, rodzimy kapitał, firma rodzinna, polskie inwestycje.
Na te i wiele innych pytań będziemy sobie odpowiadali podczas realizacji projektu wspierania Małych i Średnich Operatorów Telekomunikacyjnych (MiŚOT).
Jego koordynacją zajmie się działające od 2008 roku Stowarzyszenie i Klaster e-Południe, znane Wam doskonale z realizacji EPIX – największego w Polsce węzła wymiany ruchu i hurtowego dostawcy usług dla ISP.
Ale to nie wszystkie siły, jakie rzucamy na front projektu, gdyż do jego realizacji zaprosiliśmy i angażujemy kolejne podmioty i osoby, dla których dobro i korzyści MiŚOT leżą na sercu w stopniu podobnym jak nam.
Zapraszamy oczywiście do współpracy kolejnych Partnerów z pomysłami!
Najważniejszym celem projektu będzie doprowadzenie do stanu, aby to MiŚOT był liderem na lokalnym rynku, miał najwięcej usługobiorców, najlepsze usługi, żeby był najbardziej rozpoznawalny w mieście czy dzielnicy, a klienci darzyli go szacunkiem i ciągłym zainteresowaniem.
Co w związku z powyższym będzie się działo już wkrótce, w praktyce?
Między innymi:
Rozpoczniemy proces pozyskiwania funduszy, które poza środkami e-Południe i MiŚOT pomogą sfinansować realizację projektu, w postaci programów pomocowych, grantów i sponsorów.
Będziemy prowadzili ciągły proces pozyskiwania partnerów i wykonawców działań w projekcie, wynegocjujemy z nimi najlepsze stawki za potrzebne usługi.
Rozwiniemy współpracę z organami władzy państwowej i samorządami i zbudujemy relacje z organizacjami pozarządowymi wpisującymi się w idee naszego projektu.
Zbudujemy bazę ekspercką dla wspierania i opiniowania działań w projekcie.
Zlecimy i przeprowadzimy badania dotyczące mocnych i słabych stron MiŚOT, jego otoczenia biznesowego, dzięki czemu zaprojektujemy i stworzymy takiego operatora jako produkt.
Zlecimy przygotowanie wzorca badań rynkowych wspomagających określenie rodzaju i przekroju grup docelowych MiŚOT, ich potrzeb i oczekiwań, pomożemy także w ich przeprowadzeniu.
Zweryfikujemy i pomożemy uzupełnić ofertę MiŚOT o oczekiwane przez jego klientów usługi, wyszukamy oferty, przeprowadzimy negocjacje z ich dostawcami, aby uczestnicy projektu mieli gwarancję najlepszych cen i warunków zakupu hurtowego.
Przeprowadzimy konkurs na nazwę i hasło i godło projektu, którym będziemy klientom prezentować i zachwalać współpracę z MiŚOT.
Doprowadzimy do zbudowania jednego spójnego miejsca przechowywania danych (baza zasięgów) i kierowania Kowalskich do dostępnych dla nich MiŚOT-ów (landing page z informacjami, wyszukiwarką, i/lub call center EP).
Opracujemy skuteczne sposoby komunikacji z potencjalnymi klientami, pomożemy dobrać najbardziej optymalne metody i narzędzia, dzięki którym będzie można pozyskać ich jeszcze więcej.
Opracujemy strategie sprzedaży dla handlowców MiŚOT, pokażemy przydatne narzędzia.
Będziemy organizować szkolenia i warsztaty, zaprosimy najlepszych speców od marketingu, PR, reklamy i sprzedaży.
Opracujemy komunikację i wizualizację dla marki, produktu i usługi MiŚOT.
Zapewnimy wsparcie w działaniach marketingowych, reklamowych i promocyjnych.
Stworzymy bazę dobrych praktyk i wzorców materiałów reklamowych (grafiki, ulotki, filmy) do wykorzystania przez MiŚOT.
Zapewnimy wsparcie prawne dla realizacji działań promocyjnych, w postaci wzorców umów czy regulaminów.
Przygotujemy know-how dla własnych działań w mediach społecznościowych, lub pomożemy zlecić outsourcing takowych.
Przygotujemy i zorganizujemy kampanie reklamowe w mediach społecznościowych, lokalnych, regionalnych i ogólnopolskich, w tym prasie, radiu i telewizji.
Będziemy komunikować nasza wartość w sposób zorganizowany i łatwy w odbiorze.
Uświadomimy Kowalskiemu i Nowakowi, że to z nami warto współpracować i to my, polscy Mali i Średni Operatorzy Telekomunikacyjni jesteśmy dla niego najlepszym partnerem.
Jak to zrobimy?
Tak jak zbudowaliśmy EPIX-a.
Razem
Szczegóły naszych działań będą udostępniane w postaci publikacji na stronie www.epix.net.pl i powiadomień mailowych o nich dla zarejestrowanych Operatorów Telekomunikacyjnych.
Rejestracji można dokonać: rejestracja.epix.net.pl.”
Cookie | Duration | Description |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |